Wynajem mieszkań – KNC Nieruchomości

Sprzedaż nieruchomości – co brać pod uwagę?

wynajem mieszkania

VadimGuzhva/bigstockphoto.com

Sprzedaż mieszkania często wiąże się z ważnymi wydarzeniami w życiu. Bywa, że decyzje są podejmowane bardzo szybko co może negatywnie odbić się na samej transakcji. Co zatem należy brać pod uwagę podczas procesu sprzedaży, aby nie zaszkodzić sobie jako właścicielowi?

1. Realia rynkowe, które determinują prawidłową cenę nieruchomości. Zdarza się, że pierwsza cena związana z chęcią sprzedaży mieszkania jest tą pożądaną przez właściciela, lecz niejednokrotnie znacząco odbiega od obowiązujących realiów rynkowych. „Przestrzelenie się” właściciela nieruchomości z ceną sprawia, że nie działa już psychologiczny efekt świeżości (pojawienie się nowego obiektu w katalogu przyciąga uwagę potencjalnego nabywcy), po ponownym zamieszczeniu oferty. Zbyt wysoka cena sprawia, że nawet najlepiej wypozycjonowania oferta nie wzbudzi zainteresowania klientów. W określaniu ceny nieruchomości warto skorzystać z porady profesjonalnego pośrednika, który w oparciu o przeprowadzone transakcje jest w stanie określić realia rynkowe (www.rp.pl).

2. Korzystanie z usług jednego pośrednika. W nawiązaniu do powyższego pkt. 1. warto powierzyć wycenę nieruchomości jednemu pośrednikowi, w zamian korzystania z usług wielu doświadczonych specjalistów. Pozwoli to nie tylko na sprawniejsze załatwienie wszelkich formalności, w oparciu o umowę z klauzulą wyłączności, lecz również sprawniejsze zarządzanie ofertą (np. na portalach ogłoszeniowych) (www.rp.pl).

3. Umiarkowane inwestowanie w remont nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż. Zasada, że „kupujemy oczami” sprawdza się również w przypadku nieruchomości. Efekt pierwszego wrażenia w sprzedaży odgrywa ogromną rolę. W przypadku sprzedaży mieszkania przekłada się to na schludną, czystą, odświeżoną nieruchomość, co nie oznacza od razu gruntownego remontu wszystkich pomieszczeń. Przeświadczenie właściciela nieruchomości, że przeprowadzenie kompleksowego remontu wpływa na uzyskanie znacząco lepszej ceny, zdaniem wielu specjalistów z branży nieruchomości (Metrohouse) jest błędne. Rzadko zdarza się, by potencjalni nabywcy docenili duże nakłady poniesione z tyt. remontu. Warto pamiętać, że każdy ma własne gusta związane z aranżacją (www.rp.pl).

4. Docenianie każdego klienta. Jak wskazują specjaliści z firmy Metrohouse największe zainteresowanie ofertą przypada na pierwsze dni wystawienia jej na rynek. Zdarza się nawet że, pierwsi klienci decydują się na zakup nieruchomości. Nie powinno to budzić niepokoju właścicieli co do zbyt niskiej, wystawionej ceny mieszkania. Wycofanie się na tym etapie i powrót z wyższą ceną mieszkania sprawi, że potencjalny nabywca znajdzie inną interesującą go nieruchomość. Pierwszy klienta jest równie ważny jak każdy kolejny (www.rp.pl).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.